Monday 12 February 2018

아이스 브레이커 거래 시스템


아이스 브레이커 거래 시스템
그렇지 않은 이유는 무엇입니까?»
텔레콤, 보안, 인공 지능, 아웃소싱, 석유 및 가스 산업 투자에 초점을 둔 종자 - 조기 벤처 캐피탈 회사입니다.
Icebreaker Capital은 기업가들에게 혁신, 경영 및 기술 인재, 제품 엔지니어링 및 전략, 비즈니스 개발 및 마케팅에 대한 전문 지식과 통찰력을 제공합니다.
우리가 어떻게 도와 주는지.
기술 재능.
Icebreaker Capital은 포트폴리오 회사와 협력하여 고위 임원 및 이사 진을 파악 및 채용하고 인재 개발 우수 사례를 자문합니다.
MVP 만들기.
우리 모두는 시작하는 것을 두려워합니다. 우리의 꿈을 이어갈 위험이 있습니다. 시작하기 쉬운 방법이 있다면, 추진력을 키우고 그 추진력을 유지하십시오. 최소 실행 가능 제품 (MVP)이라고합니다.
제품 마케팅.
우리는 고객, 시장에 대해 깊이 이해하고 있으며 조직의 모든 부분 (영업, 마케팅, 제품)과 협력 할 수있는 능력에 탁월합니다.
사업 개발.
우리 팀은 VC, 시동기, 소프트웨어 개발자 및 엔지니어 창립자와 손쉽게 상호 작용할 수있는 고유 한 비즈니스 및 기술적 배경을 가지고 있습니다.
SOURCEX.
SourceX는 OSS / BSS 솔루션, 엔터프라이즈 IT 및 엔드 투 엔드 아웃소싱의 선도적 인 제공 업체입니다. 당사의 긴밀하게 통합 된 제품은 각 고객의 요구 사항에 맞춰져 있으며 제품 개발, 시스템 현대화, 사이버 보안, 사물의 인터넷, 기계 학습 및 SDN / NFV 등의 서비스 범위에 걸쳐 있습니다.
테러 보안.
Terabit Security는 캘리포니아 샌프란시스코에 지사를두고 있으며 키예프, 우크라이나의 EU 자회사에서 운영되는 개인 투자 기술 회사입니다. 2011 년에 설립 된 Terabit Security는 DDoS 방지 솔루션, 텔레콤 기술 컨설팅 및 24x7 기술 지원 서비스를 제공하는 급성장 회사입니다. 당사의 주요 목표는 인터넷의 공격 및 기타 위험으로부터 효과적인 보호를 제공하는 제품을 만드는 것입니다.
Newlink는 우크라이나 정보 기술 시장에서 일하는 새로운 유형의 시스템 통합 업체입니다. Newlink는 정보 시스템의 구현, 통합 및 테스트를 전문으로하는 프로젝트입니다.
Netacloud는 크고 작은 조직이 비용을 절감하면서 민첩성을 높일 수 있도록 지원하는 개인 및 클라우드 솔루션의 선두 제공 업체입니다. Netacloud는 고객에게 컨설팅, 구현 및 관리 서비스의 전체 라이프 사이클을 제공하고 클라우드 혁신 및 채택을 선도적 인 클라우드 통합 업체로 이끌 기 위해 노력합니다.
SoftOne은 미국, 캐나다, 유럽 및 호주의 회사에 소프트웨어 개발 아웃소싱 서비스를 제공하는 다국적 기업입니다. 회사의 본사는 키예프, 우크라이나 - 우크라이나에서 첫 번째 IT 도시입니다. 필리핀 (세부)의 IT 허브.
Overlink는 우크라이나 유선 통합 유선 서비스 시장에서 혁신적인 통신 사업자입니다. 이 회사는 특히 대도시 지역의 통신 네트워크 구축 및 운영에 대한 풍부한 경험을 보유하고 있습니다. 기술 사이트는 UA-IX 및 전 세계에서 광 채널이 연결된 광섬유 링이있는 키에프의 지리적으로 독립적 인 두 개의 데이터 센터에 있습니다. "Reseaux IP Europeens"(RIPE)와 1024 블록의 IP 주소 (클래스 "A")가 통합 된 독립적 인 자율 시스템을 사용하면 ISP 중 하나에 연결하지 못하는 경우에도 지속적인 작동이 가능합니다.
ExtraTECH은 2005 년부터 카자흐스탄 시장에서 운영되고있는 시스템 통합 업체입니다. 우리는 빌딩 네트워크, IT 인프라, BSS / OSS 시스템 분야에서 광범위한 서비스를 제공합니다.
AI, 자가 운전 자동차 및 사이버 전쟁 - 2017 년에 볼 수있는 기술 동향
새로운 파트너 인 세실리아 보성 파크 (Cessilia Bosung Park)를 발표하게 된 것을 기쁘게 생각합니다.
Alexander Velikiy.
창립 파트너.
세실리아 보성 공원.
Alexander Velikiy.
창립 파트너.
알렉산더는 텔레콤, 사이버 보안, 텔레콤, 인공 지능, 기계 학습 및 IoT를 중심으로 기업을 설립하는 기업가와 협력하는 데 관심이 있습니다.
Alexander는 2016 년 Icebreaker Capital을 설립했습니다. 이전에는 Alexander가 Faster Capital의 파트너였으며 Alexander는 제품, 전략, 채용, 비즈니스 개발 및 일반적인 멘토십과 같은 시작 라이프 사이클의 모든 측면을 도왔습니다. 알렉산더는 6 개의 벤처 기업 창업자의 공동 창립자이며 CEO로 재직했습니다. 가장 최근에 그는 BSS / OSS, 텔레콤 컨설팅, 청구 시스템, 애플리케이션 서비스 및 시스템 통합 솔루션의 선두 제공 업체 인 SourceX의 CEO였습니다. 그 전에는 Terabit Security의 공동 창립자 겸 CEO였습니다. Terabit Security는 DDoS 방지 솔루션, 텔레콤 기술 컨설팅 및 24x7 기술 지원 서비스를 제공하는 급성장 회사입니다. 이전에 알렉산더는 Noct의 CTO였습니다. Noction은 BGP 네트워크 성능 자동화를 제공하는 급성장 기업으로, 기업은 IP 네트워크에서 전자 상거래, VoIP 및 미디어 스트리밍과 같은 비즈니스 핵심 애플리케이션에 최대 네트워크 성능을 최대한 활용할 수 있습니다.
세실리아 보성 공원.
세실리아 (Cessilia)는 상품을 중심으로 기업을 설립하는 기업가들과 함께 일하는 것에 관심이 있습니다. 에너지 : 석유 및 가스, 천연 가스 및 바이오 메탄, 석유, 가스 및 열 장비 거래, 턴키 솔루션 및 교육 프로그램. 또한 세실리아는 국가 간 강점을 교환하기 위해 정부와 협력하여 한국과 다른 국가 간의 더 강력한 정부 간 관계를위한 토대를 마련하는 데 관심이 있습니다. 사회 개발에 관련된 사람들과 빈곤을 퇴치하기위한 현장 작업자들과의 관계를 구축하는 데 관심이 있습니다.
Evgeniy Zababurin.
Evgeny는 Telecom, IoT, Cybersecurity, Telecom, 인공 지능, 기계 학습 및 빅 데이터 영역에서 기업을 개발하는 기업가와 협력 할 수있는 기회를 찾고 있습니다.
Evgeny는 2016 년에 Icebreaker Capital에 합류했습니다. Evgeny는 GEM Consulting의 관리 파트너 자리를 지키고 중소기업이 새로운 시장에 지역 운영을 설정하고 시장 조사 및 비즈니스 분석을 수행하며 비즈니스 개발에 참여할 수 있도록 지원합니다.
이러한 활동은 파리의 알카텔 - 루슨트 헤드 쿼터 (Alcatel-Lucent HeadQuarter)에서의 수년간의 기업 전략 전략 및 텔레콤 및 여행 / 호텔 업계의 여러 벤처 기업에서 얻은 현장 경험을 토대로 한 기술을 기반으로합니다.
Evgeny 전략가로서의 국제적 노출 이전에는 알카텔 - 루슨트 (Alcatel-Lucent) 및 러시아 최대 시스템 통합 업체에서 서로 다른 비즈니스 개발 및 기술적 역할에 10 년 이상 종사했습니다.
Evgeny의 전문 분야 및 분야에는 MVNO, 네트워크 보안, VAS 및 모바일 데이터 인프라가 포함됩니다.
Julia Selivanova.
Julia는 마케팅 커뮤니케이션, 이벤트 관리, 브랜딩, 마케팅 및 홍보 예산 책정, 광고 및 제품 홍보 캠페인에 관심이 있습니다.
Julia는 2016 년 Icebreaker Capital 팀에 파트너로 참여하여 제품 마케팅 영역을 담당했습니다.
그 전에 Julia는 마케팅 제품 및 공공 커뮤니케이션의 전 과정을 조직 한 제로 수준의 여러 개발 및 접대 회사를 대상으로 마케팅 커뮤니케이션 전략을 구현했습니다. 힐튼 월드 와이드 (Hilton Worldwide)와 같은 현지 환대 체인이었으며, 현지 우크라이나 체인은 대기업 (Opera Hotel, Leopolis Hotel)에 속해있었습니다. IPO 상장 개발자 인 KDD Group은 우크라이나 부동산 상업 포럼 관리 그룹의 가장 큰 소유자입니다.
주요 역할은 다음과 같습니다 : 자산의 사전 개설 프로세스 - 마케팅 및 PR 부서 및 전략 개발 및 개발, 모든 공공 관계 및 마케팅 활동, 미디어, 홍보, PR 및 마케팅 계획의 조정 및 관리 외부의 제도, 설립 및 조정 연계 및 프로모션 행사 조직, 기업 정체성 개발, 브랜드 서적 및 광고 이미지, SMM, 프레스 투어, 프로모션 및 자선 행사 조직 및 조정, CSR 프로젝트 생성, 개발 및 조정.

r 차단기 거래 시스템 - 이걸 찾으세요?
DOC-Live - 빠르고 쉽게 PDF 파일을 검색 할 수 있습니다!
Все тендеры на Урале!
Тендеры, госзаказы, конкурсы по всему Уралу. Ежедневное обновление.
거래 ""> 거래.
거래. Книга 'Внутридневный трейдинг'
Windows 용 룰렛!
360 총 보안 - 총 보안! Защита от로 46 분. вирусов.
시스템 이름 시스템 # 시스템 공급 업체 웹 사이트 (if? ">> 시스템 이름 시스템 # 시스템 공급 업체 웹 사이트 (?
시스템 이름 시스템 # 시스템 공급 업체 웹 사이트 (사용 가능한 경우) QUAD 42 Joe Bristor - R 차단기 187 Richard Saidenberg - Ready-Set-Go 340 장기 보관 www.
차단기 : 기관. ""차단기의 한계와 한계 : 제도적.
Artiical Futures를 이용한 제도적 설계. 회로 차단기의 한계와 한계 : Institutional Design Using. 거래를 중단하는 회로 차단기; 따라서 R.
股份 期限 日内 量化 投资 施策 摘 要.
본 논문에서는 유명한 외국 양적 거래 전략 인 R-Breaker 거래 시스템을 연구하여 국내 주식 시장 선물 시장에 적용 하였다. .
Mike Barna와의 개발자 인터뷰 - 미래 진실.
무역 시스템 설계 및 분석 부문 사장. 좋아하는 책 :. 또한, 이 기술은 MESA와 R-Breaker의 요소를 잘 결합하고 성숙한 요소로 결합합니다.
1000 títulos. Por JR. 2009 년 1 월 11 일 ""> 1000 점 만점. Por JR. 2009 년 11 월 11 일
1000 년 전. Por JR. 2009 년 11 월 11 일 Catscan 및 R - 차단기 코드. Dennis RSI 트레이딩 시스템 (Stock Stock Futures).
외환 당일 봉급 - belloskbellos ""> 외환 당일 봉급 - belloskbellos.
Forex day trading salary 최고의 캐나다 온라인 주식 거래 사이트, 선물 거래소, 우리 역사상 가장 큰 주식 시장 추락, 외환 시장.
조정 상 과전류 보호.
중개업 기관은 막 거래 일을 시작했습니다. . 4000A 차단기에 지락이있을 수 있습니다. 고전류 시스템에서 4000A 주 회로 차단기.
윤활 처리 된 선미 관? ""윤활 처리 된 선미 관에서 쇄빙선으로 변환 하시겠습니까?
오일 윤활 스턴 튜브 베어링 시스템에서 쇄빙선 변환. 조선소에서 트윈 스크류 아이스 브레이커. 북극 무역로를 운항하는 선박.
HISTORY DATA - 뉴욕 증권 거래소 ""HISTORICAL DATA - 뉴욕 증권 거래소.
역사적인 데이터 © 2004, 네 Sto c k E x c. 새로운? 회로 차단기? 규칙이 시행되었습니다. 주식 소유권. 1974 년 10 월 1 일.
석유 및 가스 산업을위한 에너지 자동화 - 지멘스? "> 석유 및 가스 산업을위한 에너지 자동화 - 지멘스?
석유 및 가스 산업을위한 에너지 자동화. 상태 및 이진 정보는 전원 시스템에서 발생합니다 (스위치 기어, 회로 차단기,.
금융 시장 워킹 그룹 Brookslc : y.
연방 준비 제도의 총재 Arthu Uvitt, BOOOrd 회장. 1 시간 동안 거래를 중단했을 SSO - 포인트 회로 차단기를 트리거합니다.
ArtiCare Stock Market을 이용한 회로 차단기 "> ArtiCare Stock Market을 이용한 회로 차단기의 분석.
기술 주식 시장을 이용한 회로 차단기의 해석 고바야시 시게토 하시 모토 타카시 지식 과학부, 지식 과학부,

카테고리 : 쇄빙선.
Low Tech 소셜 네트워크 & # 8211; 놀라운 경험.
최근의 디자인 잼 옥스포드에서 나는 게임 스토밍 (Gamestorming) 서적에 소개되었으며, 그 이후로 꽤 집착했습니다. 가장 사소한 기회를 감안할 때 저는 아이디어를 사용하고 있으며 영국의 노팅엄에서 열린 최근 행사에서 환상적인 성공을 거두었습니다.
우리는 Livescribes라는 예술가 그룹입니다. 우리는 시각적 사고, 그래픽 레코딩 및 그래픽 퍼 실리 테이션의 세계에 자신을 소개했습니다. 새로운 벤처를 시작할 때 & # 8211; 나는 이것을하기 위해 정규 9-5 웹 작업을 종료했다. & # 8211; 당신은 어떤 일이 일어날 지 전혀 알지 못합니다. Livescribes로 참석할 첫 번째 행사는 노팅엄의 안테나에서 '쇼 오프'로 불 렸습니다.
Antenna는 노팅엄 안팎의 광고 소재 스튜디오 및 사무실 공간입니다. 우리는 우리가 일을 다르게하는 사람들을 보여주기 위해 우리가하고 싶었던 일 중 하나를 Gamestorming 플레이 북 (105 페이지)에서 바로 'Low Tech Social Network'를 선동하는 것으로 결정했습니다. 우리는 사람들에게 포스트 - 잇 (Post-It)을 가져 가고, 스스로를 끌어 내고, 그것에 대해 두 가지를 쓰고 종이에 '업로드'하도록 요청할 것입니다.
이 행사에는 안테나뿐만 아니라 방문객들과 함께 건물 내 주요 네트워킹 지점을 형성하는 크고 멋진 바 (커피와 맥주)에서 자신들의 제품을 보여주는 스탠드가 전시되었습니다. 우리는 거대한 종이 조각을 펼쳤고 마스킹은 바 지역의 약간 높이 솟은 지역의 커다란 벽에 그것을 감았습니다. 그리고 일부 미용사와 정중하게 협상을 한 후 우리는 첫 번째 도착을 기다리게되었습니다.
우리 옆에있는 미용사가 소셜 네트워크에 처음 추가되었습니다. 우리는 심지어 머리카락을 자르는 만화를 그렸습니다. 그들은 우리의 새로운 친구로 이사 할 때 약간 벗어났습니다. 이미 소셜 네트워크의 힘이 효과를 발휘하고있었습니다. 우리는 우리가 '업로드'할 수있는 모든 사람들을 확보하고 다른 사람들과의 관계를 이끌어냅니다. 우리 사이트의 최종 결과를 여기에서 볼 수 있습니다. (관심있는 경우 해당 효과를 생성하기 위해 클라우드 줌 JQUERY 플러그인을 사용했습니다).
우리는 하루의 과정을 통해 방 안으로 들어온 거의 모든 사람들을 고리로 묶을 수있었습니다. 이것은 탁월한 얼음 차단기 일뿐 아니라 이와 같은 행사에서 잠재 고객과 이야기 할 수있는 환상적인 방법입니다. 일단 페니가 우리가 신용 카드 세부 사항을 얻으려고하지 않는다는 것을 떨어 뜨리 자면 'New Facebook'사람들은 미소 지으며 샤키를 붙잡고 연결했습니다. 그리고 네트워크가 상당히 큰 공동 작업으로 성장한 후에는 그 사건의 주요한 부분 중 하나가되었습니다.
내가 가장 좋아하는 순간은 내가 일을 점검하고 있던 가벼운 약간 강조된 개인에게 말을 걸었을 때였 다. 그에게 spiel을주고 Post-It과 펜을 손에 넣은 후에 그는 그것에 도착했습니다. 내가 말했던 것처럼 저를 놀라게 한 이상한 일이 있었지만, 그는 내 어깨를 쳐다 보면서 누군가에게 '괜찮습니다'라고 손짓을했습니다. 신사가 업로드 할 때 그가 포스트잇에 '정치인'을 썼다는 것을 알게되면서 나는 예리하고 알맞은 비즈니스 대표와 클립 보드를 들고있는 정치인들과 사진 작가들을 만날 수 있었다. 노팅엄 시의회의 수뇌부가 버튼에 눌려 있었다. 그가시 예산에서 2,000 만 파운드를 어떻게 삭감해야 하는지를 물었을 때 나는 즉시 '반 문제'Gamestorming 세션에 대해 생각해 보았고 £ 20m를 어떻게 쓰고 그 다음에는하지 않을 것이라고 제안하려고했다. 하지만 플립 차트에 올릴 수 있기 전에 그를 팔로워 군대에서 털어 냈습니다.
나의 팁은 다음과 같습니다. 그것은 매우 효과적인 얼음 차단기입니다. 사람들과 이야기를 나눌 수있는 좋은 방법이며 하루 종일 실행할 수 있습니다. 할 수 있으면 할 수있는 방대한 종이를 갖춰야합니다. 사람들은 촉각 적 성질을 좋아합니다. 그리고 하루 동안 우리는 그 일을하고 싶지 않은 한 사람을 만났습니다. 그래서 우리는 그 사람을 위해 그렸습니다. 당신이 누구인지 & # 8230;
풍선 도움말.
질문을 수락하고 응답하기위한 계획은 회의, 워크샵 또는 프레젠테이션을 실행하는 데있어 가장 어려운 부분 중 하나입니다. Q & A에 충분한 시간이 있습니까? 잠재 고객이 질문을 기꺼이 원하십니까? 얼마나 많은 질문을할까요? 마지막 또는 전체에서 질문을합니까? 질문이 유용한 방식으로 응답되었는지 어떻게 알 수 있습니까?
이 도전 과제를 해결하기 위해 질문 풍선 게임을 사용하여 참가자는 회의 또는 프리젠 테이션을 통해 질문을 '떠 다니게'할 수 있습니다. 그룹 에너지 관리에 도움이되는 시각적 인 상태를 제공합니다.
먼저 각 참석자에게 마커와 하나 또는 두 개의 헬륨 풍선 풍선을 제공하십시오. 풍선에는 참가자가 풍선을 뜨고 필요할 때 천장에서 꺼낼 수있는 문자열이 있어야합니다. 각 참석자에게 예정된 주제에 관한 질문을 풍선에 쓰고 풍선을 뜨도록 요청하십시오. 풍선 당 한 가지 질문 만 씁니다. 나중에 풍선을 저장해도됩니다. 질문 풍선은 프리젠 테이션이나 회의 중에 언제든지 부 풀릴 수 있습니다. 자유 시간 (사전 모임, 휴식 또는 점심) 동안, 연사 또는 지도자는 걸어 다니며 질문 풍선을 읽어야 할 질문을 느껴야합니다. 질문 중 하나가 충분히 대답 될 때마다 질문 풍선을 큰 소리로 팝업해야한다고 모든 참석자에게 알립니다. 이 답변은 회의 자료, 슬라이드, 발표자 또는 우연한 대화에서 나올 수 있습니다. 그건 중요하지 않아. 세션이 끝나면 나머지 질문 풍선이 처리됩니다. 질문에 답하면 해당 풍선이 나타납니다. 어떤 사람들은 뛰어 내릴 것입니다. 괜찮아. 리더 / 진행자는 우리가 질문에 답하고 박수를 쳐 왔음을 인정해야합니다. 일부 참가자는 세션을 통해 새로운 질문 풍선을 뜨게됩니다. 좋습니다. 내용이나 주제가 완성되면 대개 두 가지 유형의 질문 풍선이 남습니다. 첫 번째 유형은 정보 제공 (제품 출시시기는 누가 집에 타고 싶어합니까? 그 서비스는 얼마입니까?). 먼저 대답하십시오. 대답이 없으면 책임자에게 질문을 할당하십시오. 두 번째 유형의 질문은 의견입니다 (가장 좋은 방법은 무엇입니까? 고객을 어떻게 처리해야합니까?). 이것들은 방에 배치되어야합니다. 질문을 떠 낸 사람에게 누군가에게서 정보를 받았을 때 풍선 도움말을 팝업으로 표시하여 앞으로 나아갈 수 있도록하십시오.
질문 풍선은 리뷰 및 상태 미팅과 같은 컨텐츠가로드 된 회의에 매우 효과적입니다. 풍선 터지는 데 너무 보수적 인 조직의 경우 벽에 스티커 메모가 적용됩니다. 주별 상황 회의가 아닌 특별 행사에는 풍선을 사용하는 것이 좋습니다.
풍선 도움말 질문 게임은 참석자에게 힘을주고, 진행자에게 제어하고, 피드백을 제공합니다. 풍선이 뜨고 터지는 과정을 통해 시각 및 운동 감각 정보를 활용합니다. 그것은 제거의 메커니즘을 사용하여 얼마나 많은 질문에 답을 얻을 점수를 얻습니다. 참석자는 질문에 대한 답변을 볼 수 있습니다. 그룹 에너지를보다 잘 관리하고 싶을 때 질문 풍선을 실행하십시오.
TEDx Austin - Lo Tech 소셜 네트워크 (Gamestorming의 105 쪽)
많은 분들이 아시는 바와 같이 TEDx 행사가 전세계에 일어나고 있습니다. 더 큰 행사를 계획하는 데는 "가치가있는 아이디어"에 대해 진지한 자원 봉사자들로부터 많은 시간과 노력이 필요합니다. 저는 TEDx Austin의 생산 팀을 처음 시작한 자원 봉사자 중 한 명입니다. 이 팀은 우리 책 Gamestorming을 공개적으로지지했으며, 다음 그룹 회의를 시각적 사고 활동의 가치를 보여주는 기회로 사용했습니다. 위에서 본 것은 오스틴에있는 최고의 디자인, 마케팅 및 UX 기업과의 최근 회의에서 발생한 유물입니다. "하이브 정신"을 모아 2011 년 행사를 작년보다 더 좋고 더 튼튼하게 만들 수있는 방법을 모색하기위한 창의적인 브레인 스토밍이었습니다 (Nancy Giordano의 견고한 정신과 전염성 열정에 크게 기여했습니다) . 나는 회의에서 다른 시각적 인공물을 보여줄 수 있기를 바랍니다. 슬프게도, 그 내용은 청중에게 놀라움을주기위한 것입니다.
Lo Tech 소셜 네트워크 게임을 실행하기위한 몇 가지 팁 (이 책의 105 페이지에 있음) :이 게임은 오프너이며, 실제로 워밍업에 기여하거나, 그들의 전문 동료 그룹에서 다시. (주 : 사람들이 서로 들어 본 적이없는 낯선 사람이라면이 게임은 효과가 없을 것입니다. 참가자의 적어도 1/2은 다른 사람들에 대한 지식이 필요합니다.) 음식으로 공백을 배치하십시오. - 음료를 마실 수 있으므로 참가자들은 회의가 시작되기 전에 주위에 서서 (때로는 어색한) 서서히 앉아서 연줄을 나눌 수 있습니다. 플립 차트에서 연주하고있는 공간 옆에 지침을 작성할 수는 있지만 시각적 인 예제를 이미 공백에 두는 것이 좋습니다 (최소한 두 개의 스티커 메모가 사람들의 연결 방식을 나타내는 선으로 연결되어있는 것이 좋습니다). ) 당신은 사람들이해야 할 일을 추론한다는 것을 알게 될 것입니다. 물론 사람들에게 게임 규칙을 제공하고 마커와 스티커 메모를 제공 할 수있는 촉진자를이 지역 근처에 둘 수 있습니다. Lo Tech 소셜 네트워크는 재미있게 빠르게 진행되며 이전 "My-name-_______ and one-thing-people-don-know-about-me-is-_______"snoozer를 실행하려는 욕구를 완화합니다. 이것은 동일한 목표를 달성하고 세상이 얼마나 작을 수 있는지를 실제로 보여주는 빠른 방법입니다. 그리고 게임을 덜 형식화하기를 원한다면, "우리는 같은 맛을 가지고 있습니다"또는 "우리는 같은 나체 주의자 식민지에갔습니다"와 같은 주석을 써서 시각적 인 예를 시작하십시오. 니트 그룹은 이미 바보 같아. 재미있는 경험이됩니다.
트레이딩 카드.
사람들은 때때로 두려운 "쇄빙선"에 대해 불평하지만 인간은 자동차와 같습니다 : 우리는 예열 될 때 더 잘 수행합니다. 이 모임 초보자는 (1) 사람들이 스스로 정의 할 수있게 해주고, (2) 일반 작업 환경을 벗어난 사람들에게 "성격"을 부여하며, (3) 참가자에게 여러 카드의 스냅 샷을 빠르게 제공하기 때문에 좋습니다. 그들은 주위를 지나가고있다), 그리고 (4) 회의가 진행됨에 따라 사람들에게 대화 조각을 줄 수있는 인상적인 비주얼을 생성한다.
1. 회의 참가자에게 대규모 색인 카드와 마커에 대한 액세스 권한을 부여하십시오.
2. 개인 트레이딩 카드를 만들기 위해 5-10 분 정도 걸리도록하십시오 - 자화상, "플레이어"의 닉네임, 회의에 참여한 사람들이 자신의 "선수"라는 별명을 포함해야합니다. 알고있다.
3. 특별한 방법이나 순서없이 플레이어가 방 주위의 트레이딩 카드를 통과하게하십시오. 그들에게 손에 떨어지는 각각의 트레이딩 카드를 읽고 그들에게 질문 할 수있는 카드를 붙이라고합니다. 그들은 하나를 찾을 때까지 계속 통과 할 수 있습니다.
4. 지원자가 플레이어의 이름과 닉네임을 읽고 그 사람에게 카드에있는 거의 알려지지 않은 사실과 관련된 질문을하도록 요청하십시오.
5. 선택한 플레이어가 질문을 받았다고 정교하게하십시오. 플레이어는 카드를 가지고있는 사람에게 질문을하거나, 다른 사람에게 요청할 수 있습니다.
6. 선수들이 충분히 예열 될 때까지 계속 돌아 다닌다. 그러나 플레이 시간을 15 분 이내로 유지하십시오.
따라서 트레이딩 카드 게임 중에는 아무런 해가 없으며, 파울도 없습니다. 회의 참가자가 회의가 시작되기 전에 통합하도록 돕습니다.
트레이딩 카드 게임의 출처를 알 수 없습니다.
Low-Tech 소셜 네트워크.
이 게임의 목적은 연결의 벽화 크기의 시각적 네트워크를 함께 만들어 이벤트 참가자들을 서로 소개하는 것입니다.
이벤트 설정의 큰 그룹.
첫 번째 버전의 네트워크를 만드는 데 25 분. 네트워크는 이벤트가 진행되는 동안 계속 유지되며, 전체적으로 추가, 변경 또는 학습 될 수 있습니다.
게임을 설정하려면 모든 참가자가 5x8 색인 카드가 필요하며 마커 또는 유사한 방법으로 아바타를 그릴 수 있습니다. 그들은 또한 실제 네트워크를 만들기 위해 정육점 종이로 덮인 실질적인 벽이 필요합니다.
1. 이벤트의 지도자 또는 지도자는 참가자들에게 다음과 같이 명확한 지침을 제공합니다. "그룹으로서 우리는 지금 방에있는 소셜 네트워크를 구축 할 것입니다. 우리는이 벽을 사용하여 그것을 할 것입니다. 하지만 먼저 네트워크의 가장 기본적인 요소, 즉 누구인지를 만들어야합니다. 먼저 카드를 가져 와서 네트워크에 업로드 할 아바타 (프로필 사진)를 그립니다. 당신의 이름을위한 카드의 바닥에 방을 저장하십시오. "
2. 아바타를 만듭니다. 짧은 기간 후에 (그리고 아마도 웃음과 사과 능력에 대한 사과) 참가자들은 자신의 아바타와 이름을 만들어야합니다. 이 시점에서, emcee는 그룹에 카드에 두 단어를 쓰도록 요청하는 변형을 추가 할 수 있습니다. 이 단어는 자신이 누구인지 또는 이벤트에서 관심이있는 단어를 "태그"합니다.
3. 연결하십시오. 다음으로, emcee는 일어 서서 자신의 카드와 마커를 정육점 종이 벽에 가져다가 카드를 벽에 붙여서 "업로드"하도록 참가자에게 지시합니다.
4. 다음 작업은 간단합니다. 당신이 알고있는 사람들을 찾아 연결선을 그리십시오. "친구와 함께"또는 "학교에 다녀 갔다"또는 "등산하러 갔다."할 수있는 경우 줄에 레이블을 지정하십시오. 이것은 한동안 계속되며 이전에 발견되지 않은 링크와 새로운 친구가 생길 수 있습니다.
초기 네트워크 생성은 다소 혼란스럽고 엉망이되어 많은 스파게티 라인이있는 벽화를 만듭니다. 이벤트가 진행되는 동안 참가자는 네트워크를 탐색 할 수 있습니다. 이것을 권장하고 새로운 연결이 무엇인지 확인하십시오.
Low-Tech 소셜 네트워크의 출처를 알 수 없습니다.
그래픽 잼.
단어가 덜 문자 적으로됨에 따라 시각화하는 것이 더 어려워집니다. 예를 들어 컴퓨터 및 넥타이라는 단어는 즉각적인 이미지를 제공합니다. 그러나 전략과 정의라는 말은 더 추상적이어서 더 넓은 시각적 해석에 도움이됩니다. Graphic Jam은 워밍업과 같이 다른 많은 게임보다 먼저 할 수있는 다용도 시각화 게임이지만 유용한 게임이기도합니다. 시각화 추상적 개념은 로고 개발, 프리젠 테이션 디자인, 웹 사이트 디자인, 전자 학습을위한 은유 개발 등을 지원합니다. 우리의 감각 뉴런의 75 %를 차지하는 우리의 피질의 시각적 부분을 연습하고 전형적인 비즈니스 환경에서 많은 행동을하지 않는 마음의 부분을 켭니다. 그게 왜 중요한거야? 비즈니스가 점점 복잡 해지고 있기 때문입니다. 마음의 눈을 사용하여 문제를보고 보여 줄 수있는 능력이 필요한 기술이 될 것입니다.
30 분 ~ 1 시간.
1.이 게임을위한 크고 평평한 흰색 디스플레이 영역을 설정하십시오. 모든 플레이어에게 스티커 메모 및 색인 카드에 액세스하십시오.
2. "품질"이나 "팀워크"와 같이 어려움을 개념화하고 그림을 그려주는 색인 카드에 단어를 쓰려면 1-2 분 정도의 시간을 할애하십시오. 색인 카드 당 한 단어 나 구를 물어보십시오.
3. 모든 기부금을 모아서 섞은 다음 한 장의 카드를 뽑아 그룹에게 소리내어 읽습니다. 그것을 흰 공간에 테이프로 감아 라.
4. 플레이어가 단어를 반성하고 스티커 메모에 시각적으로 그려서 벽에 게시 할 수 있도록하십시오. 그렇게 할 2-3 분을줍니다.
5. 플레이어가 공백에 접근하여 관련 메모가있는 색인 카드 아래에 스티커 메모를 게시하십시오.
6. 전체 또는 대부분의 단어를 소리내어 읽을 때까지 3-5 단계를 반복합니다. 이전에 그려진 단어의 반복 단어 또는 동의어를 그릴 경우 새로운 개념을 얻을 때까지 다시 그리십시오.
7. 게임이 끝나면 시각화 된 개념의 갤러리 공간이 생깁니다. 다른 사람들이 그 말을 해석하는 방법을 보면서 시간을 보냅니다.
8. 스티커 메모를 참조하여 특정 이미지가 무엇을 의미하는지 그리고 아티스트가 그 이미지를 소리내어 읽은 단어에 어떻게 연관시키는 지 질문하여 그룹 토의를 이끌어냅니다. 어떤 단어가 다른 단어보다 시각화하기 쉽고 그 이유는 무엇인지 토론하도록 플레이어에게 요청하십시오. 일상 생활과 업무에 적용되는 시각화 기술을 어떻게 볼 수 있는지 질문하십시오.
플레이어가이 게임에 기여하는 단어가 추상적 인 스펙트럼 끝에있을 가능성이 큽니다. 이 게임에 필요한 시간은 플레이어 수, 각 플레이어가 생성하는 단어 수 및 단어 개념의 복잡성에 따라 달라집니다. Graphic Jam 세션을 지내는 데 얼마의 시간이 걸릴지에 대한 최선의 판단을 사용하십시오. 그리고 그 시간을 결심 할 시간이라고 결정할 때 시각적으로 보여주고 싶은 레코딩 컨셉이 있는지 그룹에 질문하십시오. 그렇다면 그룹과 대담하기 위해 몇 분 더 걸리십시오. 게임이 끝나면 플레이어가 아이디어와 이미지를 만드는 데 사용하는 창의적인 프로세스와 기술에 대해 서로 대화 할 수있는 기회를 제공하십시오.
그래픽 잼 게임은 Leslie Salmon-Zhu, Visual Practitioners의 국제 포럼 공동 창립자가 만든 동일한 이름의 활동에서 영감을 얻어 탄생했습니다.
내 세계에 오신 것을 환영합니다.
우리 중 많은 사람들은 다른 사람들이 우리가 보는 것을보고 우리가 아는 것을 알게되는 잘못된 가정을합니다. 세계의 어느 누구도 현실에 대한 내부 시스템 맵을 공유하지 않습니다. 메모를 비교하는 가장 좋은 방법은 말하자면 실제로 생각하는 것을 외부에서 표현하는 것입니다. My World에 오신 것을 환영합니다. 다른 플레이어의 역할과 책임을 더 잘 이해할 수있는 기회를 제공합니다. 그것은 사일로에서 떨어져 칩을 돕고 우리가 단지 하나의 현실, 즉 우리만을 볼 수 있다는 새로운 아이디어를 소개합니다. 그것은 우리가 다른 사람들에게 보이는 것을 보여주기 위해 엄청난 도움을줌으로써 현실을 공유하고 함께 작업하기 시작할 수 있습니다.
30 분 ~ 1 시간.
1. 모든 플레이어에게 플립 차트 종이, 마커 및 스티커 메모에 액세스 할 수있게하십시오. 끈적한 메모에 업무 책임 중 하나 (예 : 회사 뉴스 레터 작성 또는 제품 X에 대한 마케팅 전략 수립)를 작성하는 데 30 초가 걸리고 셔츠에 붙여달라고 요청하십시오.
2. 선수들이 방 주위를 돌아 다니면서 가장 친숙하지 않거나 호기심이있는 사람과 짝을 지어 보게하십시오. 당신이 홀수의 선수를 가지고 있다면, 그것들에조차 참가하십시오.
3. 쌍으로, 선수들에게 그 직업에 관한 다른 사람의 작업 흐름을 어떻게 상상하는지에 대한 최선의 표현을 그려 보라고한다. 간단한 원, 상자 및 화살표를 사용하여 순서도를 만들거나 창의력을 발휘할 수는 있지만 그림을 그리는 동안 다른 플레이어와 인터뷰하거나 명확한 질문을 할 수는 없습니다. 조용히 끌기 위해 5-15 분을줍니다.
4. 시간이 끝나면 각 참가자에게 5 분 동안 자신의 그림을 다른 사람과 공유하고 그 의미를 설명하십시오.
5. 그런 다음 각자에게 5 ~ 10 분의 시간을 주어 서로의 그림에 대한 현실을 명확히하거나 동의하십시오. 또한 다른 사람들과의 용이함, 마찰 및 상호 작용 영역이 어디에서 발생하는지 토론하는 데 시간이 필요합니다. 그들은이 시점에서 상대방의 시각을 정교하게 그리고 그려 낼 수 있습니다. 또는 시각적 인 원 작성자는 그의 파트너가 공유하는 내용을 추가 할 수 있습니다.
6. 자원 봉사자들이 더 큰 그룹에 그들의 비주얼을 보여주고 그들의 통찰력과 관찰의 일부를 설명하도록 요청하십시오.
최대한 효과적이기 위해서는이 게임이 하나의 요구 사항을 충족해야합니다. 즉, 플레이어는 조직 내의 다양한 직책이나 직무를 대표해야합니다. 모든 참가자가 무적의 보험 청구 처리와 같이 동일하고 예측 가능한 워크 플로우를 갖고 있다면 게임은 빠르게 가치를 잃습니다. 아이디어는 서로의 업무 의무에 대해 서로를 교육하고 조직 영역 전반에 걸쳐 사일로를 무너 뜨리는 것을 돕는 것입니다. Once the insights start coming out, this game can significantly increase the understanding and appreciation of others’ work. And it can be even more effective when you have players who have to work together but historically have had little insight into—or even patience with—their colleagues’ processes.
Most people feel comfortable drawing basic shapes and workflow-related diagrams since these are common in company life. If, however, players balk at having to draw, tell them they’re welcome to rely only on words, but they’ll miss an opportunity to make a simple picture of someone else’s “world” at work.
The source for the Welcome to My World game is unknown.
Ice breaker.
Here’s a simple but effective way to break the ice and introduce people at your next meeting or event. It’s a good way to get people into a brainstorming/creative mood and sets the tone for a creative meeting.
1. Give everyone an index card and a colored marker (it’s better if everyone has a different color).
2. Have each person fold the card in half to make a table tent.
3. On the front, have them write their name and draw their “supermask” (as in, if they were a superhero, what would be their mask?).
4. On the back, have each person write their “supername” and “superpower.”
5. Go around the room and have each person describe their card to the group.
1. If everyone more or less knows each other: After writing their name, have each person pass their card to the person on their left or right. The person receiving the card fills it out and passes it back. Then go around the room as before.
2. Instead of “supername” and “super power” you can try other things, like “wrestler mask, name and secret move.”
3. Corporate version Have each person draw a self-portrait on the front of the card, and on the back write something others are unlikely to know about them.
We did this at a recent edition of visual thinking school and it really livened up the meeting. Here are the results.
Give it a try, and post your cards to the vizthink! pool.
Back of the Napkin.
The goal for each team is to come up with an answer to a provocative question and write/draw it up on the back of a napkin.
Number of Players: Teams of 3. (See strategy section for discussion of different team sizes.) No limit to the number of teams other than what the organizer wants.
Duration of Play: TBD by organizer. Minimum amount of time recommended: 10 minutes per team per question.
Examples : Here are examples of questions and napkins from the recent TEDxTC event in St. Paul, MN. [1] [2] [3]
Game is played in teams. There is at least 1 problem statement/open-ended question per game session. Each team writes and/or draws their answer on a napkin. Each answer appears on one side of the (folded) napkin. Players write their names on the other side of the napkin. Optional : Players may enter as many solutions as they want, however, each submission has to be from a different team. Optional : Each team must be comprised of at least 2 people who have just met or are just meeting. Optional : A group of judges will look at the entries. Play for bragging rights or for a prize. To keep it clear that there are all sorts of possibilities, offer different categories, such as: Most Practical Most Out-of-the-Box Most Whimsical Most Visual.
As a facilitator/organizer, why might you play this game? Here are some reasons:
To introduce people to each other and/or to facilitate networking amongst them. To provide a fun, competitive way to brainstorm. To turn the reception for an event into an experience that people value as part of the overall experience.
The back of a napkin is already associated with Aha moments and inspiration. Its informality helps combat people’s instincts towards worrying about whether they can draw, have the “perfect” solution to the question, and other worries that can crop up if we were to use something more formal. It’s a good idea to reinforce this in the introduction to the game by encouraging teams to be as practical, whimsical and/or out of the box as they want, and, if winners will be named, by having categories that include playful ones.
Question strategy : define a question that’s open-ended and requires more than a couple of words to answer. Keep it relatively short and clear. Don’t worry that the question is too “big” in terms of its scope. This game is meant to inspire conversation and ideation.
Another important thing about the question is to make sure it relates to something that all the potential players have in common. Some examples of common things are:
a speech that everyone’s heard, a book or article that everyone’s read, a company or organization they’ve all done business with or been a part of in some other way, an experience they’ve had in common, such as being a parent or living in the same community.
Team size : you can choose to set the team size to be exactly n players, no fewer than n players, no more than n players, or n to y players. I recommend that the numbers be somewhere between 2 and 6. If you’re running the game at an event where people decide to play or not, going with the “ n to y players” would work best. This is because people are playing and networking at the same time, and if 4 people want to play in one place and 2 in another, for example, there’s no reason they shouldn’t be able to. In an environment where it’s important to you that everyone plays, setting team sizes more precisely might work better.
With regard to team formation, you can go with an unconference approach and have multiple questions and have people gravitate to the question they want to answer and find others to team with, or go with something more defined.
A napkin that’s around 5″ x 5″ in its folded form works well. It’s better to get ones with a smooth surface so it’s easier to write on. Gel pens work well, fyi, if you’re providing pens. If you are playing the game with multiple questions or in a large space, consider having a host/facilitator at each question’s station to explain the game and answer questions. I recommend having a flip chart or other large-format paper hanging on the wall and having players tape their napkins to that. Tell players the timeframe in which the game will be played.
[This game is credited to Sheila Kim.]
Brainwriting.
Some of the best ideas are compilations from multiple contributors. Brainwriting is a simple way to generate ideas, share them, and subsequently build on them within a group. Access to multiple hands, eyes, and minds can yield the most interesting results.
Duration of Play: 30–45 minutes.
1. In a space visible to the players, write the topic around which you need to generate ideas and draw a picture of it. An example of a topic might be “Employee Recognition Program.”
2. Distribute index cards to each player and ask them to silently generate ideas related to the topic and write them on the cards.
3. As they complete each idea, ask the players to pass that idea to the person on their right.
4. Tell the players to read the card they received and think of it as an “idea stimulation” card. Ask them to add an idea inspired by what they just read or to enhance the idea and then pass again to their right.
5. Continue this process of “brainwriting” and passing cards to the right until there are various ideas on each card.
Optional activity: Ask the players to write an idea on a piece of paper and then fold it into an airplane and fly it to another participant. Continue writing and flying the planes until each piece of paper has several ideas. Conclude with steps 6 and 7.
6. Once finished, collect the cards and ask for help taping them to the wall around the topic and its picture.
7. Have the group come to the wall to review the ideas and draw stars next to the ones they find most compelling. 즐기며 먹다.
Optional activity: Create an idea gallery in the room using flip-chart pads and stands. Ask players to write as many ideas on the sheet as they can and then wander around the room and add ideas to the other sheets. Continue this process until each sheet has a good number of ideas.
In a typical group setting, extroverts tend to dominate the verbal contributions. And while their contributions are certainly important, it can be difficult to hear from quieter players who also have something valuable to offer. Let the players know that this play is intentionally silent. It affords the quiet people the opportunity to generate ideas without having to verbalize to the whole group, and it gives you certainty that you’ll hear from every player in the room.
Brainwriting also allows ideas to emerge before being critiqued and creates a space for them to be co-created, with multiple owners, and therefore a greater chance of follow-through.
The Brainwriting game is based on the same-named activity in Michael Michalko’s Thinkertoys. Horst Geschke and associates at the Batelle Institute in Frankfurt, Germany, developed a variety of these creative-thinking techniques referred to as “brainwriting.”

Free Icebreakers.
Creative Icebreakers, Introductions, and Hellos for Teachers, Trainers, and Facilitators.
Message from the Author.
Icebreakers, Introductions, and Hellos for Teachers, Trainers and Facilitators was written to add excitement and variety to training. Both new icebreakers and variations on timeless classics are included in this guide.
You are welcome to use and copy these icebreakers as much as you like. You may also distribute them as long as you include the Business Training Works, Inc. copyright. You may not, however, distribute them for money or as part of a package for sale or as “free with purchase” giveaway.
Good luck and happy icebreaking!
Using Icebreakers for Maximum Effectiveness.
When choosing your icebreaker, be conscious of your group dynamic. It is important that your activity not make anyone feel uncomfortable. No one should be forced to reveal extremely personal information or participate in a stressful environment. And of course, what’s personal to some may not be personal to others.
In addition to encouraging interaction, you should try to tie your icebreaker into the topic to be discussed. Are there any points of your presentations illustrated by the activity? If so, bring them out. If not, you may want to consider choosing a different icebreaker. At the very least, “pre-call” any unrelated icebreakers by stating that their sole purpose is to introduce participants to each other and get the session moving along.
1. Story of My Life.
You have just been given a contract to write your autobiography for a major publishing company. Your agent Harry Hardnose is anxious to get to press. He has decided to help you get started with a few probing questions.
First, take a piece of flipchart paper and fold it in half and then in half again to form a book. Choose the title of a popular song for the name of your book. Write that title on the front cover. On the inside of the front cover (page two), list a table of contents. Name of the place where you were born Description of your first job Number of years you have been working for your company On page three, draw a picture of your family. On the back cover of the book, draw a picture of what you plan to do when you retire. Where will you go? Who will you go with? Etc.
Allow five to ten minutes for setup, and drawing. When all books are complete, have people tell their story, using the book as a visual aid. Depending on the size of the group, you may want to debrief in smaller groups. If possible, leave the books in a central location during your training to encourage further introductions and discussions.
Change the focus of the pages of the book. For instance, most exciting moment, favorite food, most exciting vacation, etc. Be careful not to make any of the questions too personal. The idea is to open people up, not shut them down.
2. What's Cooking?
Your family (group) just inherited a successful restaurant from Chef Charlie, a long lost relative. The only problem: Charlie was very disorganized. The only recipes you have found are on torn strips of paper. You have to make sense of it all and quickly! The restaurant is opening tonight, and you have to have the food ready.
Each member of the group will be given part of recipe (an ingredient, instruction, etc.). Your job is to put yourselves in order as quickly as possible. Your recipe must make sense. When your group is done, loudly announce “bon appetite” to signal the end of the game.
Several Small Prizes for the Winning Team.
Cut Recipes (Separate the Title, Ingredients, Instructions, Etc.)
Allow ten to 12 minutes for the game. Once a team calls “bon appetite,” have them introduce themselves and read their recipe in order.
For an added challenge, this game can be made considerably more difficult if groups are not pre-designated before the recipe pieces are distributed. Participants must then not only find the correct order but the correct recipe as well.
You have been hired by the Creative Classroom Company to illustrate a poster to help children learn their ABCs. By happy coincidence, you and your first name are the subject of the poster!
First, take a piece of flipchart paper and write your name vertically down the left side. Next, choose a word that starts with each letter of your name. The word should describe something about you. Write those words horizontally across the paper, using the letters of your name as the first letter of each descriptive word. After you have listed your words, draw an accompanying picture to illustrate each. When you are finished, tape your poster to the wall.
Allow five to ten minutes for setup and drawing. When all posters are complete, have people introduce themselves using their name drawing. Depending on the size of the group, you may want to debrief in smaller groups. If possible, leave the drawings posted throughout your training session.
Narrow the focus of the words. For instance, all words must be adjectives, nouns, or verbs related to work, related to foods you like, etc.
You and the others in your group are about to revisit the past and take a trip down “Memory Lane.”
First, get a coin. Next, look at the year on the coin. Take a minute to think about what you were doing when that coin was minted. Were you in school? Were you a child? Where did you work? Were you married? Where did you live? What was going on in your life at that time? What was the music of the day? Etc. (If you were not yet born or prefer not to discuss your life during the year selected, choose another coin.) After you have had some time to remember where you were, you are ready to play the game. Your goal is to find someone with a coin that was minted at least two years before or after yours. Ultimately, your goal is to have the oldest coin in the room. Once you have found a partner, take three minutes to tell each other about your moments in time. When you are finished, each of you flip your coin. Reveal the results of your toss to your partner. If they are alike (both heads or tails) exchange coins. If they differ, keep your original coin. Repeat the process up to three times as designated by the facilitator.
Allow five minutes for setup. Allow five minutes for each round. At the end of all rounds, call each year in order and ask each participant to stand and give his or her name. Award a prize to the holder of the oldest coin.
Use your own coins to ensure an even distribution of years. If using your own coins, incorporate a piece of corporate history with each. Research a fact or figure about each year of your business and include it with the corresponding coins. When the participants exchange their own information, they can also share a piece of the corporate history. When debriefing, call each year in order and ask the participant with the year called to read his or her fact.
5. Six Degrees of Separation.
It happens all of the time: we meet someone who knows someone we know. It’s a small world, that’s for sure. The object of this game is to see how small the world really is.
First, find a partner. Introduce yourselves and make a list of five to ten things that you have in common with each other: where you went to school, year you were born, number of years with the company, food likes, sports likes, etc. Once you have completed your first list, you must find someone else in the room that also has one of those five to ten things in common with you. When you have found that person, repeat step one and develop a new list. Repeat step two. Continue until you have met five other people or time is called by the facilitator. A prize will be given to the first person able to complete the game. When you are done, let the facilitator know that you have finished.
Allow approximately 15 - 20 minutes for game. Once most people have finished, call time. Ask your winner to reveal his/her chain of separation by introducing those interviewed.
6. Scavenger Hunt.
You are about to begin a scavenger hunt with several members of this training group. The object of the game is to collect all of the items listed below as quickly as possible. You may talk with anyone in the group. You may not leave the room. You must associate each item with the person who gave it to you. You may not get more than two items from any one person. Once the facilitator has assigned groups, you may begin play. When your team is finished, your team should loudly announce the phrase “hunt over” to the rest of the group. Be prepared to say where you got each item. A prize will be awarded to the team that finishes first.
A Driver’s License A Family Photo A Store Receipt A 1979 or Earlier Penny A Piece of Candy A Ballpoint Pen A Lipstick A Planner, Palm Pilot, Calendar, or Other Organizer A Drink A Coffee Cup A Marker A Piece of Candy A Store Credit Card A Pair of Glasses A Magazine or Book.
The list of hunt items should be reviewed by the facilitator before the game begins in order to make sure that all items are available.
Several Small Prizes for the Winning Team.
Allow 10 - 12 minutes for the game. Once a team calls “hunt over,” have them review each of the items, where they got them, and from whom.
Instead of using actual items, list activities and facts as the items to find. For instance, “plays piano.” The object of the game is to find someone who plays the piano and associate the person’s name with that item.
You have just arrived at Tony’s Tattoo Parlor for a tattoo. Tony is competing for “Tattoo King of the Year,” a contest sponsored by Needle Knows magazine. Every design is a potential entry, and Tony wants each of his tattoos to say something about the person wearing them. From you, he needs a little inspiration and a design before he can start his work. Tony is excellent at lettering, animals, characters, band logos, maps, etc.
On your piece of paper, you are to design a rough tattoo that reveals something about yourself, your work, your hobbies, or your family, in order to help get Tony’s creative juices flowing. You must also make a note about how big the tattoo should be and where you will have it applied.
Allow five to ten minutes for setup, drawing, and posting designs on the wall. Depending on the size of the group, you may want to debrief in smaller groups. If possible, leave the designs posted throughout your training to encourage further introductions and discussions.
Narrow the scope of the tattoo design: what you do at work, an animal most like you, favorite song, favorite band, adjective that best describes you, etc. Divide your group in two. For round one, assign one group the role of Tony and the other group the role of the customer. Each customer must find a Tony and tell him about the design they would like and why. Tony is to draw a design, asking questions as he or she goes. After the first set of designs is complete, the groups reverse roles. To encourage additional interaction, ask the customers to “shop around” and find another partner to work with. To debrief, let each Tony describe what he or she drew and for whom.
You are about to stretch your storytelling skills with the help of others in the group designated by the facilitator. You will incorporate facts about yourself into a story that could just go anywhere.
First, write down the name of …
something you would see in a store. something you would buy as a gift for your mother. your favorite sport your favorite celebrity. a crime. your favorite restaurant. a tourist attraction. a profession. the name of someone in the room.
The facilitator will begin the story with, “Once upon a time, I found the most unusual thing.” The next person is to fill in the next piece of the story. The object of the game is to incorporate as many of the items as you can from those listed above. No one can say more the two sentences at a time. Turns must be taken in order. To win, you must incorporate all of your words and then conclude the story. Everyone must get an opportunity to “write” from their imagination at least twice before the story can end.
Allow ten to 20 minutes for the game. If the group is large, consider breaking into smaller subgroups or reducing the number of incorporated words required to win. For instance, you must work in five words from those listed in part one.
You can easily tailor this game by changing the questions in part one to better match your industry, company, etc.
You have just taken a job as a trait trader in the fictitious exchange, the Personality Market. You are a new executive, and it is very important to you that you do well in your new job. To do so, you must trade wisely and end the game with a trait that applies to you.
In a moment, you will be given a piece of paper (trade slip) with a personality or character trait written on it (e. g. tall, creative, adventurous, quiet, etc.) Write your name on the slip. You must trade your slip with someone else. If your new trait also applies to you, write your name on that slip. If not, move to step three. Trade again. Your goal is to end up with a trait that applies to you and to have written your name on more slips than anyone else. When the facilitator calls out “exchange closed,” the game is over. You may stop trading before the exchange closes. Remember, your goal is to end up with a trait that applies to you and to have written your name on more slips than anyone else.
Trait Slips (Consider: Over 5’8”, Born in the 70s, Red Hair, Curly Hair, Athlete, Creative, Talkative, Adventurous, Quiet, Bossy, Demanding, Funny, Dare Devil, etc.) You design the slips based on your group. Remember to be sensitive to age, gender, etc.
Allow 12 - 15 minutes for the game and then call “exchange closed.” Next, ask everyone to turn their trait slip to the side that holds the names of the traders. Ask your first trader to say his or her name and to read his or her trait, stating whether or not it is true about them. Then, ask the others in the group to raise their hands if the trader’s name appears on their trade slips. Count the hands. Move to the next trader and repeat. When done, award the prize to the trader with the most slips signed who has a trait that describes him or her on the final slip.
10. Race for the Truth.
You and the other “runners” in the room are about to embark on a race for the truth. Your goal is to cross the finish line as quickly as possible by truthfully answering questions about yourself as you follow the facilitator’s directions.
Line up on the starting line as directed by the facilitator. In a moment you will hear a statement. If it is true about you, move forward one step. If it is false, remain at the finish line. Once all first moves have been made, the facilitator will make another statement. Again, if it is true, move forward one step. If it is false, remain on the starting line if you have not yet advanced. If you have advanced past the starting line, take one step back. Repeat step three until the first “runner” completes the race.
2 Long Pieces of String for the Start and Finish Lines.
List of Statements Related to The Group (e. g. “I have worked here more that one year.” “I think we have too many meetings around here.” or “I understand xyz aspect of my job.”
Allow five to ten minutes for this activity.
Narrow the scope of the statements to relate to issues at work, materials being covered, etc.
11. Candy Confessions.
You have just taken a job as a candy tester in the Candy Confessions factory. What makes this candy different from other candy is that each flavor is associated with a fact about you. Your job is to select and “test” four different candies from a bowl/box that will circulate among all testers.
Choose four candies from the bowl without looking. In a moment, a key code will be revealed, indicating which truths you should tell. Once the code has been revealed you may begin your confession.
Basket of Candy.
Key Code (e. g. Kit Kats = Favorite Movie, Favorite Magazine, Favorite Song, or Favorite Book, Krackle = Favorite Vacation Spot, Place You Would Like To Visit, Place You Would Least Like To Visit, or Worst Vacation, Lollipop =Number of Years in Current Position, Where You Work, What You Do, or Brief Description of First Job, Gum Drops = Something About Where You Live, Something About Where You Grew Up, Something About Your Family, Something About Your Town/City, Kisses = Wildcard [tell us anything])
Allow ten to 20 minutes for the entire process.
Allow people to take as many candies as they like from the basket and reveal something random about themselves for each candy they take. Use a ball of string. Allow each person to take as much as they like. For each inch, they must reveal something about themselves. (Additional material: string, scissors, and ruler)
12. True or False.
You have just entered a new society of truth-tellers and liars. You and the others sometimes tell the truth and sometimes lie. The key to this society is knowing when you are being lied to and when you are being told the truth.
Partners must guess if a statement is the truth or a lie. If both players are correct, move on. If both are incorrect, move on. If one is correct and one is wrong, the wrong person is out.
First, flip a coin. If it reveals “heads,” you tell truth; if “tails,” you lie. Find a partner, swap stories. Your partner must then guess if you told the truth or a lie. If both are correct, move on. If both are incorrect, move on. If one is correct and one wrong, the person who guessed incorrectly is out. Move on and repeat steps one and two until one person remains and is declared the winner.
Allow ten to 20 minutes to play the game, depending on the size of the group. Award a prize to the person who remains standing.
13. The Magic Lamp.
You and your team have just found a lamp. You rub it, and surprise! A genie appears. The genie grants you three wishes. You are allowed to make three changes at work. You may change yourself, your boss, your job, the people around you, etc.
The facilitator will soon divide you into groups of three to five people and give your team a piece of flipchart paper and a marker. Once you have your materials, design your wish list for your genie. When you are finished, post it on the wall.
Allow five to ten minutes for setup, writing, and posting lists on the wall. Allow five minutes for debriefing. If possible, leave the lists posted throughout your training to encourage further introductions and discussions.
14. Totem Truths.
In the past, a totem pole was carved for several reasons; for example, to honor a deceased elder who was important to the carver, to show the number of rights and names a person had acquired over his or her lifetime, or to document an encounter with the supernatural. Today, totems are carved not only for those reasons but also to tell the story about the person commissioning the pole. You and your team are about to design a totem pole to discover your group’s strengths and weaknesses.
In a moment, the facilitator will divide you into teams. Each of you will be handed a piece of cardboard and a list of totems. You are to design a totem figure that best represents your strengths in the group. You may use one of the totem symbols given or make up your own. Once you have completed your drawing, you and your team will tape them one on top of the other on a portion of the wall. Be prepared to explain your strength to the group.
8.5” x 11” Cardboard Piece for Each Participant.
List of Animal Totems (pages following)
Allow 20 minutes for the entire process.
This exercise is excellent for teambuilding.
Ask each group to design a group crest, similar to a family crest. The only disadvantage to this versus the totem is that the groups are static. With the totems, you can reorganize the groups and have them rebuild the poles throughout the day’s activities. Too Many Cooks.
Alligator - Maternal and vengeful.
Ant - Group minded, patient, active, and industrious.
Antelope - Active, agile, and willing to sacrifice.
Armadillo - Safety oriented and cautious.
Badger - Courageous, aggressive, healing and energizing.
Bat - Regenerative and long living.
Bear - Industrious, instinctive, healing, powerful, sovereign, protective of the world, and strong.
Beaver - Determined, strong-willed, constructive, and protective.
Bee - Organized, industrious, productive, wise, social, celebratory, and enthusiastic about life.
Buffalo - Sacred and strong.
Butterfly - Metamorphic and transformative.
Cat - Protective, detached, sensual, mysterious, magical, and independent.
Cheetah - Swift, insightful, and focused.
Cow - Nurturing and maternal.
Coyote - Intelligent, stealthy, tricky, and mischievous.
Crane - Solitary, just, enduring, independent, intelligent, and vigilant.
Crow - Law enforcing, shape shifting, changeable, creative, spiritual, energetic, and just.
Deer - Intellectual, gentle, caring, kind, subtle, graceful, feminine, gentle, and innocent.
Dog - Noble, faithful, loyal, trainable, protective, and guiding.
Dolphin - Kind, prudent, capable of deep emotion, wise, and happy.
Dragon - Enduring, infinite, wise, powerful, and fiery.
Dragonfly - Flighty, carefree, and strongly imaginative.
Eagle - Divine, sacrificing, intelligent, courageous, spiritually illuminated, healing, and daring.
Elephant - Strong, powerful, and wise.
Elk - Strong and agile, proud, independent, pure, and noble.
Falcon - Adventurous, passionate, and leading.
Fox - Cunning, agile, quick-witted, diplomatic, wild; feminine in its magic of camouflage, shape-shifting and invisibility.
Frog - Cleansing, transformative, sensitive, medicinal, undiscernibly beautiful and powerful.
Goose - Self-demanding, reliable, prudent, rigid, vigilant, parental, and productive.
Hawk - Informative, intuitive, victorious, healing, noble, cleansing, visionary, and protective.
Horse – Independent, enduring, mobile, terrestrial, powerful, and free.
Hummingbird - Portentous, timeless, healing, and combative.
Jaguar - Chaotic and shape shifting.
Lion - Family-oriented, strong, energetic, courageous, and protective.
Lizard – Conservational and visionary.
Llama - Comforting to others.
Lynx - Discrete, protective, and guiding.
Moose - Headstrong, enduring, steadfast, and wise.
Mouse - Observant, orderly, organized, and detail oriented.
Opossum - Diversionary, strategic, and deceptive.
Otter - Playful, friendly, dynamic, joyful, helpful, and generous.
Owl - Deceptive, clairvoyant, insightful, informative, detached, wise, changeable, and silent.
Ox - Sacrificing and self-denying.
Peacock - Immortal, dignified, and self-confident.
Porcupine - Innocent, companionable, and trustworthy.
Rabbit - Fearful, timid, nervous, humble, fertile, intuitive, balanced, and fertile.
Raccoon - Curious and clean.
Raven - Introspective, courageous, self-knowing, healing, protective, tricky, and magical.
Salmon - Proud, intense, confident, wise, inspiring, and rejuvenating.
Seahorse - Confident and graceful.
Seal - Loving, desirous, imaginative, creative, and dreamy.
Shark - Predatory, enduring, and adaptable.
Skunk - Noticeably present, and strong.
Snake - Impulsive, shrewd, transformative, healing, energetic, and wise.
Squirrel - Organized and gathering.
Stag - Sovereign, regenerative, giving of bounty, beauty, and mystical signs.
Swan - Graceful, balanced, innocent, soulful, loving, beautiful, self-possessed.
Tiger - Strong, valorous, powerful, and energetic.
Turkey - Generous, life-giving, and self-sacrificing.
Turtle - Nurturing, shy, and protective.
Weasel - Strong, energetic, ingenious, and stealthy.
Whale – Wise and giving.
Wolf - Loyal, persevering, successful, intuitive, trainable, ritualistic, and spirited.
Woodpecker - Sensitive, protective, and loyal.
You have just taken a job at a dictionary company. You are responsible for editing a new edition. The only problem is that some of the computers went on the fritz and wiped out various definitions. You have decided to “wing it” and make up definitions for the words of which you don’t know the meaning.
In a moment, you will be handed a card. It will contain either a word or a word and a definition. If you received a “word only” card, you must make up a definition. If you received a definition card, you must explain the definition without reading the card. The object of the game is for the others in the group to spot the real definition of the word. You may not vote on your own word.
Index Cards with Words.
Index Cards with Definitions of Lesser-Known Words (See Example)
Brobdingnagian \brahb-ding-NAG-ee-uhn\, adjective:
Colossal; of extraordinary height; gigantic. -- as a noun: a giant. [Often misspelt Brobdignagian.]
``The final triumph of my Brobdingnagian persecutor.'' --William Godwin, The Enquirer ``A brand-new brobdingnagian hotel.'' --Benjamin Disraeli, Lothair ``Known to our Brobdingnagian intelligence as grains of sand.'' ---Grant Allen.
Allow 5 minutes for preparation. Allow 10 minutes to play the game. Award small prizes to the people who guess the most correct answers.

No comments:

Post a Comment